sobota, 9 lutego 2013

Omleto- pizza, czyli zdrowa 'pizza' :)





Witam :) Postanowiłam założyć bloga z przepisami. Prowadzę śniadaniowca, a tutaj będą zamieszczane przepisy wybranych śniadań ( żeby nie krzątały się pod postami, w komentarzach.. oraz innych pyszności :) Mam nadzieję, że każdy znajdzie dla siebie coś smakowitego. 
Kto nie lubi pizzy? Chyba liczne wyjątki ;)  Przedstawiam dzisiaj, na dobry ( mam nadzieję ) początek, przepis na zdrowszą wersję pizzy :) Omleto- pizzy. Ciasto dzięki bazylii pachnie prawdziwą pizzą, taką jak zawsze robi mama, na drożdżowym spodzie. Dzisiaj przyrządziłam ją na obiad. Przy okazji mamy dzień pizzy ( szczerze mówiąc, nie wiedziałam :) ). 
Przepis:
3 łyżki płatków owsianych
2 łyżki otrębów ( u mnie akurat owsiane )
1 jajko
3 łyżki gęstego jogurtu
1/3 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól, pieprz, bazylia, oregano
ulubione dodatki; u mnie :
podduszone na maśle pieczarki
polędwica
papryka
ser żółty
trochę ketchupu
Płatki, otręby, jogurt i jajko wymieszać. Dodać proszek do pieczenia, sodę oraz przyprawy. Wymieszać do połączenia składników. Masę wylać na rozgrzaną patelnie ( u mnie teflonowa ) i smażyć ok. 5 minut pod przykryciem jedną stronę. Przewrócić na drugą stronę ( jest dość delikatny, więc polecam zsunąć go na talerz i dopiero z powrotem na patelnię ), dodać ulubione dodatki i smażyć jeszcze chwilę pod przykryciem na małym ogniu. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ogólnie nie przepadam za pizzą, ale na taką to bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pizza w takim wydaniu jak najbardziej wpasowuje się w moje upodobania smakowe!!

    OdpowiedzUsuń
  4. super , zdrowa wersja pizzy to coś dla mnie ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny pomysł! Już zapisuję! A jaką średnicę ma patelnia do tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. od jakiegoś czasu już zabierałam się za szukanie jakiegoś ciekawego spodu i jakoś zabrać się nie mogłam ;p a tu proszę, sam się znalazł :) dzięki! na pewno wykorzystam tylko Twoje dodatki myślę zastąpić owocami. Też powinno było być pysznie co nie?

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna ta pizza, bo szybkościowa :)

    OdpowiedzUsuń